divendres, de desembre 28

En el meu camí

Ja ho deien els clàssics, "caminante siempre hay camino por andar", i avui estic aquí assentat en un encreuament, pensant quin és el camí correcte o si més no quin és el més idoni per emprendre ara.

Jo estic de cara al sol, per allà on surt cada dia, a la meva esquena és pon. Per la meva esquerra, pel costat del cor s'acosta un camí d'estrelles, per la meva dreta, un camí de terra. Per el meu davant un camí incert, per la meva esquena tot el que he caminat.

El primer pensament és tornar endarrera i rectificar, però seria un error, seria no acceptar tot el que he caminat i he après caminant. Per tant, si una cosa em sento convençut és que ha valgut la pena arribar fins aquest encreuament. Així que estic entre tres possibilitats.

Els romàntics, els carpe diem... emprendrien el camí d'estrelles. Submergint-se a l'imperi de la passió i viure pel fet de sentir, sentir pel fet de viure.

Els pessimistes o conformistes, prendrien el camí de terra, s'ha de tocar de peus a terra i tastar el gust amarg de la terra, si és que la terra té gust a alguna cosa.

Els aventurés emprendrien el camí frontal, la incertesa de saber on aniré a parar, el desconeixment i descobriment de nous camins, nous horitzons.

Quin perfil creieu que compleixo jo? Si fos per mi em partiria en 3 i faria una mica de cada camí. Però com que no pot ser, doncs he de pensar quina és la millor opció. Bé, de fet millor, no n'hi ha cap de millor, per què cap és millor que l'altre, simplement, que cada una aporta una cosa.

Si fes servir el cap aniria per la dreta, si fes servir el cor per l'esquerra. Ja ho tinc!

Aniré per davant, frontal... així estaré aprop dels dos camins que vull emprendré, i com que no sé on aniré a parar, segurament acabaré apropant-me a un dels dos camins. A més a més, si sé que sempre vaig de cara al sol quan es desperta, segur que no em podré perdre mai.

Des de aquí veure les estrelles, des de aquí veure el terra... des de aquí seré jo, només jo.

No ho dubteu... camineu, perquè queda molt camí per fer.